Bobber Black Riding

Bonneville Speedmaster i Bonneville Bobber Black

Bonneville Speedmaster i Bobber Black

3 października poznaliśmy już oficjalnie dwie nowości jakie wkrótce pojawią się w salonach sprzedaży, oparte na konstrukcji tegorocznej nowości Bonneville Bobber  –  Bonneville Bobber Black, oraz Bonneville Speedmaster.

Model Speedmaster, nawiązujący nazwą do już nieprodukowanego modelu opartego o poprzednią generację serii Bonneville, oraz nowy Bobber Black, to zupełnie nowe konstrukcje, o pięknej linii, podkreślającej charakter i styl old school, jeszcze bardziej wpisujące się w szablonowego bobbera, szczególnie w odniesieniu do modelu Bobber Black.

I to właśnie od tego modelu zaczniemy. Bobber Black – nie przepuszczałem, że można zaprojektować i wyprodukować seryjnie motocykl będący jeszcze bardziej w stylu bobber niż dotychczasowy model, ale producentowi Triumph udało się to doskonale! Nowy Bobber Black to nie tylko nowe czarne matowe malowanie i wykończenie dotychczasowego modelu, do którego przecież były całe zestawy akcesoriów z pośród 150 dostępnych modyfikacji, także w wersji black. To także nowe balonowe opony i przede wszystkim mniejsze, 16 calowe koło przednie. Połączenie 16-ek Avon Cobra z czarnym designem robi piorunujące wrażenie! Cały motocykl jest w kolorze czarnym, a chromu jest w nim jak na lekarstwo.

Nowy Bobber Black posiada w wyposażeniu standardowym, kolejną nowość w stosunku do bieżącego modelu – tempomat, światła DRL i LED i przede wszystkim dwie tarcze hamulcowe 310mm z przodu firmy BREMBO, co w znakomity sposób poprawi hamowanie motocykla, a w połączeniu z kontrolą trakcji i ABS-em mamy już niezbędny komplet z pakietu bezpieczeństwa nowoczesnego motocykla. Do tego również nowość – przednie zawieszenie SHOWA 47 mm, o skoku 90 mm, oraz ukryty jak poprzednio pod siodłem pojedynczy zawias Kayaba o skoku 77 mm. Dane techniczne silnika nie zmieniły się w stosunku do Bonneville Bobber , czyli pozostało 1200 ccm pojemności, 77 KM osiąganych przy 6100 obr./min, oraz 106 Nm przy 4000 obr./min.  Napęd na tylne koło przekazywane jest za pomocą łańcucha, skrzynia biegów 6-cio biegowa. Zestrojenie silnika pozwala na elastyczną jazdę, a motocykl przyspiesza i wyrywa do przodu już od samego wrzucenia pierwszego biegu. Potężny piec 1200ccm, daje niesamowitą frajdę, styl i nieszablonowy wygląd, czyli wszystko to co fani stylu old school lubią najbardziej. W związku ze zmianami wzrosła waga motocykla do 237,5kg.  Nowy Bobber Black na pewno zawróci w głowie nie jednemu motocykliście, a połączenie powyższych cech ze staranności, jakością i dokładnością z jaką Triumph obecnie produkuje motocykle – niezwykłe doznania z jazdy.

Speedmaster – to model na który czekali Klienci już od dłuższego czasu! I Ci spragnieni następcy poprzedniego Speedmastera i modelu America, jak i Ci chcący dwuosobowego Bobbera… Speedmaster spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje i wierzymy, iż znajdzie wielu odbiorców szukających mimo wszystko praktyczności w ekstrawaganckim stylu. Serce nowego Speedmastera to znany i sprawdzony silnik 1200ccm z modelu Bobber, a zatem mamy moment i moc na poziomie 106 Nm i 77 KM. Przy takiej pojemności da to olbrzymią frajdę użytkownikom Speedmastera.                 Nowy Speedmaster, podobnie jak nowy Bobber Black ma dwie tarcze hamulcowe z przodu (BREMBO),  ale zawieszenie Kayaba takie same co w podstawowym modelu Bobber. Oczywiście wyposażony jest też w kontrolę trakcji, ABS, tempomat, zmienne tryby pracy (Road, Rain), podobnie jak Bobber, oraz światła LED i DRL. Z Bobbera także odziedziczył system Ride by Wire, oraz wielofunkcyjny wyświetlacz. To co odróżnia przede wszystkim Speedmastera od Bobbera to podwójna kanapa, pięknie wykończona z białymi lamelkami, pozwalająca podróżować w dwie osoby. Malowania tego modelu to Jet Black, Cranberry Red, oraz dwukolorowy Fusion White and Phantom Black. Z racji zmian konstrukcyjnych w stosunku do Bobbera nowy Speedmaster waży o niecałe dwadzieścia kilo więcej czyli 245,5kg.

Oba nowe modele, podobnie jak dotychczasowy model Bonneville Bobber czy Bonneville T120 są bardzo ekonomiczne, ponieważ spalanie określane przez Triumph Motorcycles Ltd. jak i sprawdzone przez Triumph Polska oscyluje w granicach 4,1-4,5 l/100 km.

Do obu nowych modeli dedykowanych jest ok 150 akcesoriów, dzięki którym motocykl można „ubrać” i wyposażyć według własnych potrzeb.  /AD/

 

Bonneville Bobber Black i Speedmaster już wkrótce….

Bonneville Speedmaster Group 1Bobber_Black_RidingBobber_Black_Location_Hero Bobber_Black_front_three_quarter Speedmaster_hero_rear_three_quarter(1) (Copy) Speedmaster_hero_front_three_quarter(1) (Copy)DW_9671_GRD_RT (Copy) Bonneville_Speedmaster_Location_Front_Quarter (Copy) Speedmaster Maverick Kit Front Quarter Bonneville Speedmaster Group 2 Bobber Black rear three quarterBobber Black hero RHS